Se et uddrag af materialet her...

Historie
Historiebrug
Historiske scenarier
Historie
Kronologi og sammenhæng
Tidsperioder
06. 800-1050 (Vikingetid)
Historie
Kronologi og sammenhæng
Tidsperioder
07. 1050-1536 (Middelalder)

Findes ikke i udlånsafdelingenInformationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  4. klasse papirbog  Nota 
Huskeseddel:
Emma




På sporet af historien
jernalder, vikingetid og middelalder - 4. klasse - elevbog/web

Indholdsbeskrivelse:
Om jernalderen, vikingetiden og middelalderen, samt om de tre kanonpunkter Augustus, Jellingestenen og Absalon.



Pædagogisk note:

Karina Bruun Houg
Bogen sætter fokus på, at eleverne forstår sig selv som historieskabte og historieskabende. Materialet lægger op til mange forskellige typer opgaver, hvor eleverne i høj grad skal bringe sig selv og deres hverdag i spil. Der lægges op til både gruppearbejde og individuelle besvarelser. Der inddrages Cooperative Learning strukturer, der giver alle elever mulighed for at reflektere over og italesætte deres viden og tanker om historie.
Bogen er en del af serien: På sporet af Historien, der arbejder ud fra konceptet "har du bog, har du web!".

Materialet findes på Nota:

Supplerende materialer:
  • Hertil findes supplerende materiale på bogens hjemmeside

Fysisk beskrivelse:
  • 103 sider

Sprog:
  • Dansk

Klassetrin:
4. klasse.

Anvendelsesklausul:
  • Informationsmaterialer
    • Der kan maksimalt bookes 1 eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 15 arbejdsdage.
Antal i afdelinger:
  • 4 stk. i Informationsafdelinger
Placering i afdelinger: Spring over navigationslinks.
CFU Odense
Informationssamlingen (Odense)
Historie
Informationssamlingseksemplarer
F 33a lærebøger/grundbøger Danmark/Norden
CFU Vejle
Informationssamlingen (Vejle)
Historie
Informationssamlingseksemplarer
F 33a lærebøger/grundbøger Danmark/Norden

Udgiver: Alinea
Udgivelsesår: 2017
Faust nr.: 5 282 095 2
ISBN: 9788723513380
DK5:
FUI:
Udvid FUI-katalogFUI-katalog
Forfatter: Anne Lisbeth Olsen
Maja Lumholtz
Pædagogisk note: Karina Bruun Houg





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...